mandag 1. september 2008

Særemnet - så langt

Jeg har valgt å lese triologien "De fire og han som gjør galt verre" av Hans Frederik Follestad. Bøkene har de ironiske navnene Begynnelsen, Fortsettelsen og Slutten.

Trilogien handler om kampen mellom det gode og det onde, og i den utrolig morsomme historien følger vi fire kamerater.

-Pandaen Hutte Meg Tu
-Ilderen Bambo Fohrtwo
-Vaskebjørnen Pepper Bihf
-Elgen Salt Ehfan

I tillegg blir vi kjent med han som gjør galt verre - skilpadden Jesper Schtadig, som er arvingen til Turtle Wax-formuen. Follestad spiller på humor for å si det mildt..

Hvilken vinkling jeg kommer til å bruke har jeg ikke peiling på. Blir sikkert en analyse jeg bestemmer meg for til slutt - hvor jeg ser hvordan hovedrollene utvikler seg fra begynnelse til slutt.

Bildet:
Trondheim kommunes hjemmesider

1 kommentar:

Ingunn sa...

Her ser jeg muligheten for å ta sjangeren med i betraktning, og det vi kaller nærlesning. Det skal bli spennende å se hvor du ender til slutt.

Fin blogg!