tirsdag 16. desember 2008

Litterært program

Da tenkte jeg å snakke litt om litterært program igjen, for i går hadde vi fremføring. Gruppa mi valgte å ha om ungdomslitteratur, og vi hadde om forfatterne Jostein Gaarder, Erlend Loe og Michael Ende. Ende er en tysk forfatter som døde i 1995. Han har bl.a. skrevet Momo - kampen om tiden og Den uendelige historien.

Siden dette var et litterært program var ikke fremføring godkjent. Vi valgte å få fram det vi ville si gjennom et TV-program, som vi kalte Tett på tekst. Da var jeg programleder, mens resten av gruppa var hver sin forfatter. Tett på tekst er et Senkveld-lignende program hvor vi bare pratet.

Jeg syns vi gjorde det kjempebra. Vi fikk liten tid til å jobbe med programmet, og det var vel egentlig ingen i klassen som helt skjønte hva det var for noe. Det var gøy å ha et TV-program, men vi ble filmet og da føler man stort press og har lett for å glemme hva man skal si. Det skjedde et par ganger med oss, men vi tok oss ganske greit inn igjen syns jeg. Alt i alt var det en helt grei oppgave. Det var litt tiden tid, men jeg syns resultatet var bra hvertfall.

Bildet: CC-lisensiert av
♣ ℓ u m i è r e ♣'s på Flickr.

1 kommentar:

Ingunn sa...

Dere gjorde en kjempeinnsats, alle sammen! Programmet deres ble veldig bra, og det var skikkelig moro å se alle gruppene den mandagen.